TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ’NE 2 BİN 141 BAŞVURU YAPILDI

Denizli Pamukkale Tüketici Hakem Heyeti’ne 2019 yılında yapılan toplam 2 bin 141 başvuru yapıldı. Karara bağlanan bu başvurulardan bin 299’unda tüketici haklı bulunurken, 769’unda ise tüketici haksız bulundu.

Pamukkale Kaymakamlığı’ndan yapılan açıklamada, Birçok vatandaşın ‘ihtarname göndermesi, cayma hakkı süreleri’ gibi yasal hakları konusunda bilgilendirilmesi sayesinde hakem heyetine başvuru yapmasına gerek kalmadan mağduriyetlerinin giderildiği belirtildi. Açıklamada, Pamukkale İlçe Tüketici Hakem Heyetinin kurulduğu 2014 yılından bu güne kadar toplamda 71 bin 595 başvuru yapıldığı, 2019 yılında ise başvuru rakamının 2 bin 141 olarak gerçekleştiği belirtildi. Mağduriyetlerin çoğunun uzaktan satışı ve kapıda ödemeden kaynaklandığının belirtildiği açıklamada, “Vatandaşlarımızın başvurularının incelendiğinde; mağduriyetlerinin çoğunun kapıdan, uzaktan pazarlama (internet, televizyon aracılığıyla) ve elden taksitli satışlarda yaşadığı belirtildi. Kapıdan ve Uzaktan Pazarlama yöntemiyle yapılan satışlarda tüketicinin 14 gün, elden taksitli satışlarda ise 7 gün içerisinde cayma hakkının olduğu, bu konuda satıcının tüketiciyi bilgilendirmek zorundu olduğu, tüketicinin ise cayma hakkını kullanmak için yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcılar e-posta aracılığı ile satıcıya bildirmek zorunda olduğu, ancak, kişisel ihtiyaçlar doğrultusunda hazırlanan, mühür ve ambalaj gibi koruyucu unsurları açılan, sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemeleri gibi ürünlerin cayma hakkından istisna tutulduğu gibi konular da önem arz etmektedir” ifadelerine yer verildi.

TÜKETİCİLER DİKKATLİ OLMALI

İlçe Hakem Heyeti Başvuru limitlerinin yeniden değerleme oranında arttırılarak 6 bin 920 TL olduğunu vurgulandığı açıklamada tüketicilere de uyarılarda bulunularak, “Tüketicilerin yetkili olmayan sahte servis firmalarından aldıkları hizmetlerde mağdur oldukları görülmektedir. Kendilerini yetkili servis gibi tanıtan bu firmaların, parça temini için tüketiciden kapora adı altında ücret aldıkları ya da sahte ve çalışmayan parçalar tüketicinin ürününe monte edilerek tamirat adı altında ücret aldıkları görülmektedir. Tüketicilerin dikkatli olmaları ve garanti belgesinde yer alan yetkili teknik servisler ile iletişime geçmeleri gerekmektedir” denildi.

Öte yandan, vatandaşlar ise 'hakem heyeti' uygulamasından duydukları memnuniyetleri ifade ederken, başvuruların yargıya taşınmadan sonuçlanmasının kendileri için çok büyük bir avantaj olduğunu söylediler.İHA