Güney Ege Bölgesi'nde faaliyet gösteren kooperatiflerin dijital görünürlüğünü ve rekabet gücünü artırmak amacıyla düzenlenen Sosyal Medya ve Markalaşma Eğitimleri tamamlandı. Eğitimler, Güney Ege Kalkınma Ajansı’nın (GEKA) 2023-2026 dönemini kapsayan Üretici Örgütlerinin Güçlendirilmesi Sonuç Odaklı Programı (SOP) kapsamında hayata geçirildi. Program ile üretim odaklı kooperatiflerin kapasite gelişiminin desteklenmesi, pazarlama becerilerinin artırılması ve kırsal alanda gelir düzeyinin yükseltilmesi hedeflendi. Bu doğrultuda markalaşma ve sosyal medya temaları odağında gerçekleştirilen eğitimde, kooperatiflere marka oluşturma süreçleri, sosyal medya mağaza açma adımları, ürün ambalaj ve içeriklerinin tasarım prensipleri, coğrafi değerlerin marka kimliğine dönüştürülmesi gibi konularda bilgi ve uygulamalı yönlendirmeler sağlandı.
17-18 Kasım tarihlerinde Kuşadası, 20-21 Kasım tarihlerinde Milas ve 24-25 Kasım tarihlerinde Pamukkale ilçe merkezlerinde gerçekleştirilen eğitimlere toplamda 61 kooperatif üyesi katılım sağladı. Ayrıca danışman eşliğinde gerçekleştirilen saha ziyaretleriyle üretim süreçleri yerinde incelendi; kooperatiflere ürün kalitesi, sunum ve pazarlama alanlarında gelişim önerileri sunuldu.
Program sonunda katılımcı kooperatifler; sosyal medyada marka hikâyesi oluşturma, satış kanallarını etkin kullanma, düzenli içerik planı hazırlama, ürün sunumunda markalaşma odaklı düşünme becerilerini kazanarak eğitimlerini tamamladı.





