2019 yılında 90 milyon dolar şeftali ve nektarin ihracatı gerçekleştiren Türkiye, 2023 yılı sonunda her yıl şeftali ihracatını artırarak 203,5 milyon dolara ulaşmıştı. Şeftali ve nektarin ihracatımızın miktar bazında 104 bin tondan 134 bin tona çıktığı bilgisini veren Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, şeftali ve nektarinin önemli ihraç ürünleri arasında yer aldığının altını çizdi.
“250 MİLYON DOLARI AŞMAYI HEDEFLİYORUZ”
Şeftali ve nektarinin tadı ve nefaseti yanında şeftalideki lifin kabızlığı önleyen, sağlıklı sindirimi destekleyen, kan şekerini dengeleyen özelliklerine dikkati çeken Uçak, “Şeftali ve nektarin tüketimi her geçen yıl artıyor. 2024 yılında şeftali ve nektarin ihracatımızın 250 milyon doları aşmasını hedefliyoruz. Tarım ve Orman Bakanlığımız, Uzakdoğu ülkeleriyle bitki sağlığı sertifikası anlaşması yapmak üzere müzakerelerini sürdürüyor. Bu görüşmeler olumlu gerçekleştiği takdirde Uzakdoğu pazarınında açılmasıyla birlikte orta vadede şeftali ve nektarin ihracatımız 500 milyon dolara ulaşabilir” şeklinde konuştu.
“DÜNYADA 3’ÜNCÜ SIRADAYIZ”
Türkiye’nin yıllık 1 milyon 76 bin tonluk şeftali üretimiyle Çin ve İtalya’nın ardından dünya üçüncüsü olduğunu paylaşan Başkan Uçak, şöyle devam etti: “2023 yılı verilerine göre şeftali ve nektarin ihracatında İspanya’nın ardından dünya ikincisiyiz. İzmir şeftali üretiminde önemli merkezlerden biri konumunda. Üreticilerimiz bir yıllık emeklerinin karşılığını alıyorlar. Sabah 04:00’te hasata başlıyorlar. Üreticilerimizin, tüccarlarımızın ve ihracatçıların emeklerinin karşılığını aldığı bir sezon olmasını diliyorum. Tüm üreticilerimizin Kurban Bayramı’nı kutluyorum.”