Bahar aylarında daha sık görülüyor Bahar aylarında daha sık görülüyor

Ceviz, lezzetli tadı ve doyuruculuğu sayesinde en popüler kuru yemişler arasında yer alıyor. Cevizin besin değeri açısından da çok zengin olduğunun altını çizen Beslenme ve Diyet Uzmanı Derya Eren, “Ceviz, içerisindeki zengin yağ asitleri, antioksidanlar, vitaminler ve mineraller kalp rahatsızlıklarından beyin hastalıklarına, hafıza sorunlarından diyabete, kanser riskinden korunmaya ve cilt sağlığının desteklenmesine kadar birçok fayda sağlıyor. Sağlıklı bir yaşam için cevizi beslenme rutininin bir parçası haline getirmek gerekiyor” dedi.

İşte Cevi̇zi̇n 6 Faydasi!

“DİKKATLİ TÜKETİLMESİNDE FAYDA VAR”

Cevizin kalorisi yoğun olduğu için vücuda iyi enerji sağladığını belirten Eren, “Tokluk süresini uzatır ve kan şekerini dengeleyerek kilo vermeye yardımcı olur. Günlük ceviz tüketim miktarı 1 fincana denk gelecek şekilde ortalama 30-60 gram olmalı. Düzenli ve ölçülü ceviz tüketiminin pek çok yararı bulunuyor öyle ki yapılan araştırmalarla özellikle meme, prostat ve kolorektal gibi kanser türlerinin oluşma riskini bile azalttığı görülüyor. Ancak ceviz tüketimi konusunda dikkat edilmesi gereken bir nokta var o da cevizin en çok alerjiye sebep olan ilk 8 besin arasında yer alması. Bu sebeple dikkatli tüketilmesinde fayda var” açıklamasında bulundu.

İşte Cevi̇zi̇n 6 Faydasi! (1)

İŞTE CEVİZİN FAYDALARI

Antioksidan etkisi yüksektir

Vücutta iltihaplanmayı önler

Bağırsak sağlığını güçlendirir

Kan basıncını kontrol eder

Sağlıklı yaşlanmaya yardımcı olur

Doğurganlığın artmasını sağlar