Pandemi ile başlayan yüksek fiyat artışları, devlet kurumlarını harekete geçirirken halen birçok marketin fiyatlarını arttırarak devam etmesi yeni çalışmaların yapılması gerek...

Pandemi ile başlayan yüksek fiyat artışları, devlet kurumlarını harekete geçirirken halen birçok marketin fiyatlarını arttırarak devam etmesi yeni çalışmaların yapılması gerektiğini gözler önüne serdi. Rekabet kurumu bu kez de tedarik zincirinde yer alan firmaları hedef aldı ve kapsamlı bir çalışma yaptı. Yapılan çalışmalar neticesinde birçok firmanın piyasadaki fiyatları arttırdığını gözler önüne serdi. Araştırmada 5 market zincirinin Türkiye’nin yüzde 85 pazarına sahip olduğu ortaya çıktı. Kısacası bu marketlerin büyümesi ve yaşanan fiyat artışlarında da sermayenin etkisinin olduğunu ortaya çıkarttı. Yapılması gereken ne peki… Piyasanın yüzde 85’ine sahip olan bu firmaların sayılarının acilen azaltılması…

Bu konuda en büyük görev belediyelere düşüyor. Nasıl bir mahallede bazı dükkanları açamıyorsan veya belli mesafe kuralı varsa, bu marketler içinde aynı kuralların uygulanması gerekiyor. Şuanda boş bulduğu dükkanları kapan hatta örnek verecek olursam, Adliye tarafından bir binada 2 tane market üst üste yer açmış durumda. Eğer bu marketlerin açılması konusunda bazı kurallar getirilse, bu marketlerinde çok büyümeleri engellenmiş olur.

Rekabet Kurumu ceza verilen firmaları ifşa etmiş. Bende köşemde sizlere bu firmaları paylaşayım da ekmeğimizle oynayanları bilin…

Coca-Cola’ya 272.159.349,36 TL

Eti’ye 173.263.933,89 TL

Pasifik Tüketim’e 106.002.255,94 TL

Pepsi’ye 92.506.885,85 TL

Frito Lay’e 87.954.615,82 TL,

Düzey Tüketim’e 48.190.012,34 TL

Red Bull’a 25.711.530,05 TL

Unmaş’a 24.223.008,88 TL

Şölen’e 15.680.173,63 TL

Haribo’ya 10.204.678,30 TL

Kent Gıda’ya 8.775.984,66 TL

Glaxosmithkline’na 8.424.667,29 TL

Doğanay’a 5.553.551,61 TL

(23.12.2022)